Uniwersytet Zielonogórski
A-  A   A+     kontakt | PL

Serwis Informacyjny Uniwersytetu Zielonogórskiego

Prezentacja wózka elektrycznego zaprojektowanego na UZ

 

Na Wydziale Mechanicznym Uniwersytetu Zielonogórskiego odbędzie się pierwsza publiczna prezentacja elektrycznego wózka pionizującego terenowo - pokojowego nr 001, zaprojektowanego i wykonanego przez specjalistę naukowo-technicznego z Instytutu Budowy i Eksploatacji Maszyn UZ - Zdzisława  Wałęgę - opiekuna naukowego Akademickiego Związku Motorowego. Przy powstaniu prototypu pomagali studenci – członkowie AZM - Mateusz Kozak i Krzysztof Deichsel.

 

Prezentacja odbędzie się 29 kwietnia br., (wtorek), o godz. 11.15 na Wydziale Mechanicznym UZ, w auli 044.

 

Mieszkańcy miasta będą mogli zapoznać się z prototypem wózka dla niepełnosprawnych już 1 maja, na parkingu przed Zielonogórską Palmiarnią, podczas Pikniku Rodzinnego Funduszy Europejskich, w którym Uniwersytet Zielonogórski bierze udział.

 

Prototyp wózka elektrycznego pionizującego terenowo - pokojowego nr 001  jest nowoczesnym urządzeniem o wysokich parametrach technicznych. Jest bardzo zwrotny, pozwala na komfortowe pokonywanie nierówności.  Wózek wyposażony jest w system niezależnych  wahaczy i 4 amortyzatorów tłumiących drgania powstające podczas jazdy. Ergonomiczne siedzisko posiada regulację kąta pochylenia, aby zapewnić użytkownikowi optymalną pozycję. Wózek posiada funkcję pionizującą, pozwalającą jechać niepełnosprawnemu w pozycji stojącej oraz pokonywania nierówności o wysokości 150 mm (np. wysokich krawężników).Wózek posiada  2 mocne baterie 50Ah.



Cechy Wózka 001:
 - wózek posiada system 4 amortyzatorów;
 - regulacja siedziska w pionie i poziomie;
 - regulowana szerokość podłokietników;
 - odczepiane podłokietniki;
 - wózek posiada funkcje pionizującą;
 - system pokonywania nierówności do 150 mm (wysokie krawężniki);
 - wielofunkcyjny sterownik; 
 - system zapobiegający przewróceniu wózka wyposażony w 4 amortyzatory;
 - odchylane tylne oparcie;
 - system zwalniania kół napędowych;
 - duże koła ułatwiające jazdę po nierównościach;
 - pas bezpieczeństwa trzy punktowe;
 - zabezpieczenia dolnej partii kończyn pozwalające utrzymać stabilność podczas 
   pionizacji.

 
D&C JARY .:. (C) 2013-2016 Uniwersytet Zielonogórski .:. KONTAKT